انواع ماشین آلات بسته بندی صنعتی و خانگی

انواع ماشین آلات بسته بندی | دستگاه بسته بندی | ماشین آلات بسته بندی

این مقاله اطلاعاتی را در مورد انواع دستگاه بسته بندی خانگی و صنعتی را در اختیار شما قرار می دهد.

دستگاه بسته بندی محصولات و مواد در هر صنعتی اهمیت بسیار بالایی دارد و این بسته بندی مواد به سلامت محصول کمک زیادی میکند و تا زمانی که به دست مشتری برسد ،سلامت آن حفظ می شود وبه همین دلیل باید این کار درست انجام شود.
در گذشته محصولات را با دست بسته بندی می کردند و یا به صورت سنتی انجام می گرفت و از یک نوع بسته بندی برای همه محصولات استفاده می شد.و اما امرزوه با وجود این دستگاه ها بسته بندی این فرایند با سرعت انجام می شود

انواع دستگاه بسته بندی چیست؟

این دسته از ماشین آلات بسته بندی، کار بسته بندی مواد خوراکی ، حبوبات و خشکبار  و غیره را انجام می دهند.و این دستگاه ها با توجه به قابلیتی که دارند و همچنین با توجه به کارکرد آن در انواع مختلفی تقسیم شده است.این ماشین آلات اهمیت بسیاری دارند.و در انواع خانگی و صنعتی تولید می شود.

انواع دستگاه بسته بندی و مدل های آن

اگر که شما میخواهید فروشتان بیشتر شود  بهتر است که بسته بندی ها درست انجام شود و همچنین زیبا کار شده باشد و مشتری در نگاه اول جذب آن شود و اقدام به خرید آن کند، و همچنین در صورت رساندن به مشتری محصول از سلامت کامل برخوردار باشد.بهتر است که در نحوه انجام و نوع دستگاه توجه داشته باشد.

این بسته بندی ها در مواد غذایی مهم تر هستند، به دلیل اینکه مواد غذایی امکان فاسد شدن سریع را دارند،اگر که اشتباه بسته بندی شود این محصول خراب می شود به طوری که دیگر قابل استفاده نیست.

انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی

همانطور که در بالا گفتیم بسته بندی درست در صنایع مواد غذایی اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه بیشتری شوداز جمله مواد غذایی که میتوان به آن اشاره کرد تولیدی های کیک و کلوچه و نوشیدنی های مختلف است که اهمیت این ها بیشتر بود.
برای بسته بندی این مواد غذایی دستگاه های مخصوصی هستند که هر کدام ویژگی دارد. دستگاه بسته بندی مواد غذایی را میتوانیم به شکل زیر تقسیم بندی کنیم.

1دستگاه بسته بندی ساشه انواع حبوبات و خشکبار ها

2دستگاه بسته بندی ساشه چای و انواع دمنوش ها

3– دستگاه ترمو فرم فیل سیل

از هر یک از این دستگاه ها  برای مصارف های مختلف استفاده می شود.

انواع دستگاه بسته بندی مخصوص حبوبات

این نوع دستگاه در حوزه حبوبات یکی از پرفروش ترین دستگاه های بسته بندی است.این دستگاه برای مردم امکان کسب و کار خانگی را فراهم کرده است و کارگاه های کوچک بسته بندی راه اندازی کنند برای برخی افراد که به دنبال شغلی خانگی هستند این روش خوبی است و میتواند کمک کننده به آنان باشد.
این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که در ادامه برخی ازانواع آن را به شما معرفی میکنیم.

1- دستگاه بسته بندی دو توزین

2-دستگاه بسته بندی شش توزین

3- دستگاه بسته بنید ده توزین

4- دستگاه بسته بندی حبوبات و آجیل

شما باید بر اساس محصولتان و همچنین نحوه بسته بندی که دارد نوع دستگاه خود را مشخص و آن را انتخاب کنید، و خریداری کنید. و شما برای خرید میتوانید دستگاه های شرکت ها گوناگون را با هم مقایسه کنید ،و دستگاهی که بهتر است و کارایی خوبی دارد را انتخاب کنید و از ان استفاده نمایید.

انواع دستگاه بسته بندی پودری

اگر که میخواهید محصولاتی که پودری هستند را به شکل بالشتی بسته بندی کنید، دستگاه بسته بندی پودری مناسب این کار است، و شما میتوانید با نصب سیستم پاکت کن در این دستگاه، بسته بندی ها را به صورت پاکتی انجام دهید.

انواع ماشین آلات بسته بندی | دستگاه بسته بندی | ماشین آلات بسته بندی

یک دستگاه بسته بندی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک دستگاه بسته بندی خوب و با کیفیت باید تحمل تولید داشته باشد،و البته که دستگاه ها ظرفیتشان با هم متفاوت است و ممکن است که برخی دستگاه ها در روز  تعدا کمی از محصولات را بتوانند بسته بندی کنند.
 واما در اصل این دستگاه ها باید بتوانند به صورت روزانه تعدادی از محصولات را بسته بندی کنند. و در آخر  محصولی که به ما داده میشود باید ویژگی های زیر را داشته باشد..

1– کیفیت چاپ روی محصولات باید بالا باشد.

2– لبه های محصول باید سالم باشد و هیچگونه خوردگی و زدگی نداشته باشد.

3-هیچگونه درزی در بسته بندی وجود نداشته باشد باید کیفیت آن بسیار بالا باشد

اهمیت بسته بندی با کیفیت

محصولات مهم ترین بخش در صنعت است، بیشتر مردم وقتی وارد فروشگاهی می شوند و محصولات را نگاه میکنند، انها محصولی را انتخاب میکنند که زیبا است و کیفیت مناسبی دارد و جذب آن می شوند

ماشین آلات بسته بندی صنعتی

ماشین آلات بسته بندی صنعتی با پیشرفت علم و فناوری در حال توسعه است، انواع مختلف ماشین های صنعتی وجود دارد که میتوان در صنعت از آن استفاده کردو این ماشین الات صنعتی انواع مختلفی داردند.

1– ماشین آلات صنعتی عمودی

تراش معمولی ، دستگاه حفاری، ماشین آلات برنامه ریزی

2– ماشین آلات دقت

مختص دستگاه خسته کنند چرخ دنده ماشین سنگ زنی ،چرخ دنده موضوع و غیره ..

3– ماشین آلات کنترل دیجیتال

این یک نوع ماشین آلات ابزار اتوماتی با سیستم کنترل است. این سیستم کنترل میتواند پروسیس هایی را کنترل کند و یا میتواند دستورالعمل های نمادین را پردازش کند. و همچنین آنها را رمزش گشایی کند تا پردازش قطعات انجام شود.

دستگاه بسته بندی خانگی اتوماتیک

این مدل ماشین ازلحاظ بسته بندی و کارایی و قابلیت هایی که دارد مطابق با نوع صنعتی خود عمل میکند، و تمام مراحل ویبره، لودسل، و دقت کامل در این دستگاه به طور اتوماتیک انجام می شود و اما  در ابعاد کوچک تر هستنند.

میتواند به طور دو توزین و چهار توزین باشد که سرعت آن افزایش یابد. و از این دستگاه در محیط های کوچک استفاده میشود.
محصول را درون مخزن دستگاه می ریزند و بعد از اینکه وزن آن را مشخص کردند، محصول را به داخل این بسته بندی می ریزند و درب ان را وکیوم می کنند و سپس بسته بیرون می آید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.